Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard ? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
My Lovely Belog

06 April 2017

Tom Tam


Tenenet testing wifi... Eh lepas pulak internet ni ye. Maklum la wifi kolej ni kalau lawan dengan siput pun, siput sampai dulu. Sempat siput tu nak berehat sambil minum fresh orange. Punya la lambat line kolej aku ni kan. Tapi bila pagi-pagi tu smooth je dia. Mungkin pendownload movie semua masih lagi tidur dibuai mimpi siput tadi hahaha apa aku merepek la. Lama gila aku rasa tak menaip kat sini. Busy bebeno kalah menteri. Dah senior sem katakan. Padahal awal sem dulu banyak je aku membuta sebab kelas cancel. Dah akhir sem baru merasa busy tu. Gedik-gedik je nak bagi alasan busy.

Kenapa tetiba tergerak nak menaip kat sini nurin oi ? Setelah sekian lama menghilang. Cerita dia semalam ke dua hari lepas entah , pakcik engineer tu ada hantar gambar blog ni. Gambar aku yang kat tepi ni. Yg profile comel ni tulis 'PILOT ANDA'. Hah dia dok tegur umur aku 19 lagi kat situ. Ala baru lambat betulkan beberapa bulan. RIleks la kan. Jeles na kalau kite muda sangat dari dia. Dah tua tu tua jugak okay. *Opsss terkutuk pulak

So apa nak cerita harini ? Hmm kasi hamba pikir dulu...



*1 JAM KEMUDIAN*
 
Sabar la jap masih pikir ni...

*1 DEKAD KEMUDIAN*

Uhuk uhuk nenek dah tua cu. Amboi sampai jadi nenek aku pikir idea

Semalam aku tengah study untuk exam pagi tadi. Final kau final. Kelas jah final pun menaip belog lagi. Masa tengah study tu perut sakit pulak. Rasa nak campak je perut ni pegi jamban. Hah kau berak dulu , aku nak study. Japgi aku ambik kau semula. Merepek kan aku ? Bila dah sakit perut tu mula la hilang fokus nak study. So aku decide nak call umi la ngadu. Aku ni kalau terhantuk pun aku ngadu kat Puan Ummi. Dah habis ngadu tu mak aku pun duk bebel la sape suruh study last minute kan dah sakit umi dah pesan dari awal study izzati study kau duk tengok movie je degil sangat jadi orang pumpampumpam sampai dah penat bebel tu Puan Ummi pun dok bukak cerita pasal kucing aku ni. Kucing ni kembar la satu hitam satu lagi cekelat. Yang cekelat tu Puan Ummi panggil Tom yang si hitam ni panggil Tam. Kecik lagi. Memang besar tapak tangan je.

GAMBAR SEKADAR HIASAN

Dari awal Puan Ummi jumpa pun memang dia dah bagitau kucing ni mungkin tak hidup lama. Sebab kecik sangat and tak cukup susu. Teruk betul sape yang buang anak kucing ni. Kau nak buang lain kali buang mak dia skali okay. Kesian anak kucing tu tak cukup zat nak hidup. Puan Ummi cakap yang si Tom tu dah mati minggu lepas and yang Tam baru mati semalam. Terkejut gila aku. Rasa baru dua minggu lepas aku balik main dengan diaorang. Dah la comel dua-dua muka sayu gila tau. Puan Ummi cakap dia mati sebab tetiba taknak makan pagi tu and petang tu terus mati. Padahal dah bagi ubat cacing semua. In case ada antara pembela kucing yang banyak info pasal kesihatan kitten yang terbaca post aku ni mohon share tips kat komen ye. Jasa kalian amat saya hargai.

Habis call tu aku ter'flash back' balik masa aku balik haritu. Kat rumah aku ni ada kucing lain yang besar-besar sikit dari Tam Tom tu. Tapi still kitten lagi la. Masa memula Tam Tom sampai memasing tunjuk senior okay. Dok kacau si Tam Tom tu. Serious aku kesian gila memula tu. Sampai Tam tu keluar air mata woi kena buli. First time aku nampak kucing keluar air mata. Orang jawa kata cengeng. Hahaha pastu aku la yang jadi kaklong duk membebel kan yang senior ni. Penat je aku bebel. Dia kacau nya jugak budak-budak tu. Lepas 4-5 hari tu baru la aku tengok diaorang okay sikit.

Yang kelakarnya tu masa aku nak sidai baju , memang jadi habit kucing-kucing ni semua akan teman aku. Semua duk keliling tempat aku sidai baju. Tengah perati gelagat diaorang tu tetiba aku nampak Tom jalan slumber badak pijak ekor dengan kaki kucing senior aku. Amboi dah pandai budak-budak kecik ni. Lawak pulak rasa. Lima minit lepas tu pulak si Tam ni dia baring betul-betul tepi longkang tau. Tapi longkang nya bersih lagi la sebab baru buat. Longkang kecik je. Pastu dia nak jilat bontot dia eh terjatuh ke belakang and masuk terus longkang. Macam nak mati aku gelak HAHAHAHA ! Aku tengok gak kut2 dia nangis ke kan. Tak jugak. Gigih dia naik balik hahaha. Petang tu pulak adik aku cat beranda. And kau tau je la budak kecik cat kadang cuai sikit. Tah camne cat tu macam terpercik sikit kat Tam. Dia tu dah la HITAM okay HITAM, cat tu warna PUTIH ! Hahaha aku kesian gila kat dia masa tu. Gigih aku bersihkan balik bulu dia. *walaupun buat sambil gelakkan dia HAHHAHAA

Tapi gelak tu cuma untuk seminggu aku balik tu je. Now dah takde. I miss them so much. Muka sayu diaorang. Bila meow tu mulut je bukak besar, suara takde HAHAHA :') Tom Tam jangan lupa kakak tau. Maafkan kakak yang comel ni sebab gelakkan korang haritu. Sayang korang sangat-sangat. Korang la antara kitten yang paling lawak akak penah layan hihi. Sayang tak sempat snap gambar hmm okay okay sape potong bawang ni !!!! Tak sukaaaaa tauuuuu bye blog nanti jumpa lagi. 


No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan . All Right Reserved To Me.