Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard ? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
My Lovely Belog

15 November 2016

Alhamdulillah syukur

Dah hampir tiga minggu cuti sem , setiap saat setiap detik aku habiskan dengan....makan tidur tv runningman tido lagi korek hidung pastu lap kat dinding. Eeeeee !!!! hahaha takyah ee sangat la kalau pernah buat kan ? Ececeh nak tipu la tu. Padahal tengah senyum-senyum teringat berapa banyak dinding dah terkena taik hidung korang kan kan kannn. Alkisah tadi aku usha la belog aku ni. Baca balik cerita-cerita lama. Lepastu aku terpikir , sejak bila aku taip camni ? Eh aku pernah buat ayat camtu ? Bila masa ? Rasa kelakar pulak baca kisah-kisah aku sebelum ni. Tak sangka aku kelakar rupanya. Sapa yang kata aku masuk bakul angkat sendiri tu mesti pernah sepahkan taik hidung dia. 



Hah ni mak jemah nak ceghita la. Harini result diploma uitm keluar bakhang. Semalam aku dah ingat harini result keluar. Pastu nak hilangkan debor la kunun , aku gi la usha make up online. Tak cukup sejam dua weh. Lagi-lagi kalau dah bukak lazada. Kalau letak pokok bunga sebelah aku tu confirm layu. Mesti kau ingat sebab lama sangat aku usha lazada tu kan ? Sampai berjanggut kan ? Salah. Sebab pokok tu tak dapat matahari la. Lawak basi je korang ni. Hah merepek. Back to the story. Dah usha-usha make up tu tetiba menguap pulak. Tapi tak terniat pun nak tidur dulu. Sebab rasa macam ada something aku tertinngal. Ye aku lupa dah pasal result tu. Aku pun grab la buku fixi. Layan sampai tertidur. End up aku terjaga pukul 3 pagi. 



Lepastu kannn terkebil-kebil ngadap ceiling. Kenapa aku tidur tak tutup lampu ? Pikir punya pikir. Laaaa result ! Terus ambik phone bukak emel. Tengok pointer cukup makan. Aku betul-betul harap aku masih mimpi tau. Tak panjang cerita aku tidur je balik. Esoknya bangun , aku check balik emel. Betul rupanya pointer aku jatuh menyembah bumi. Sedih dia ya ampun tuhan je tau. Syukur tu memang syukur sebab masih dean. Cuma kecewa tu mengatasi rasa syukur. 

Tengahari tu aku habaq la kat umi.
"Umi result dah keluar. Terukkkk" Muka aku memang macam nak nangis la. 
"Laaa teruk apanya. Okay la ni. Masih dekan. Kau nak tinggi camne lagi ?" Sambil tengok result aku.
Aku pun diam je. Tak mampu nak kata apa. Bagi aku sebenarnya result tu okay je. Cuma yang mengecewakan sangat bila subjek yang aku target A boleh jadi B. Bukan B+ tau. B biasa tu je. And subjek tu ialah english. Dah la aku belum ambik muet lagi. Terus terasa diri ni bodoh sangat english. Selama ni aku improve vocab macam takda makna je. 

Maghrib tadi najwa whatsapp aku. Tanya pasal result. Aku jawab okay la alhamdulillah. Then dia pun kata okay jugak. Tapi memasing hide pointer hahaha. Yang tau pointer aku cuma Puan Ummi , Shera dengan Encik engineer je. Then najwa cerita la english dia B- so pointer dia jatuh agak teruk. Terdetik jap kat hati. Pointer aku jatuh pun sebab english gak. Sama pulak ek ?  Sambil whatsapp tu aku scroll twitter. Nampak la budak kelas aku yang 4 flat sem lepas tweet. Pointer jatuh sebab english. And i was like...again ? So bukan aku je la yang teruk english ? Walaupun mungkin jatuh dia tu takat A- ke tu aku tak tau la. But then the issue sekarang bukannya pasal bodoh english ke apa. Mungkin penadaan strict atau carrymark rendah ke. Carrymark english kite orang memang lecturer tak bagitau. Dia kata rahsia. Lawak kan ?  Aku syak sebab semua rendah sangat. Hahahaha 


Kebetulan time tu jugak member aku yang dr uitm lain whatsapp. Dia kata dia fail Financial Accounting. Terkejut beruk aku. Beruk pun tak terkejut macam aku. Dia cakap tak bagitau lagi mak ayah dia sebab takut. Baru aku tersedar. Aku pointer jatuh still dekan pun tak reti syukur. Kawan aku failed kot ??? Tapi dia still cakap alhamdulillah. And masih strive untuk score for the next sem walaupun dia kena extend. Shame on myself. Sigh. So aku terus capai laptop and update my story. Mulai malam ini, sy akan bersyukur dengan segala rezeki dan dugaan yang Allah berikan. InshaAllah. Jadi kawan-kawan ayuhlah kita ucapkan alhamdulillah untuk nyawa korang yang masih lagi dikandung badan sewaktu membaca cerita poyo aku ni HAHAHAHHA. Tu je la aku nak cerita. Kalau Kang Gary tutup episode last dia dengan one clap , aku tutup cerita aku dengan tasbih kifarah dan surah al-Asr. Bajet alim. Ala kasi support la okay. Nanti kalau aku banyak idea dan kerajinan menaip aku terlampau tinggi , aku update lagi okay.😉

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan . All Right Reserved To Me.